كار كردن راحت تر و سريعتر با Blender

۲۸ بازديد

1-از كپي‌زدن(duplicate) استفاده نكنيد: به جاي ايجاد يك نسخه مشابه با استفاده از shift + D مي‌توانيد با استفاده از alt+D اكثر اجسام پيچيده را ايجاد كرده و انتقال دهيد. اين جسم جديد، مش‌هاي مشابه نسخه قبلي را دارا است و ميزان استفاده از حافظه را كاهش مي‌دهد. بعلاوه، ايجاد تغيير روي يك جسم باعث ايجاد تغيير روي بقيه اجسام شده و در زمان كوتاهي مي‌توانيد تغييرات زيادي را اعمال كنيد.

 

2-ذخيره زمان با flat projection: از نقشه‌هاي UV استفاده نكنيد و بجاي آن و براساس هندسه، از flat projection استفاده كنيد. مي‌توانيد تنها در چند دقيقه اجسام پيچيده و واقعي را ايجاد كنيد.

 

3- از ويرايش متناسب(نسبي) استفاده كنيد: اگر صفحه شما حاوي بيش از صدها جسم باشد(مثل صخره، تپه و …) قراردادن هر جسم در يك موقعيت مناسب زمان بسيار زيادي را از شما مي‌گيرد، به همين دليل براي افزايش سرعت از ابزار ويرايش نسبي (proportional edit) استفاده كنيد. يك جسم را انتخاب كرده و با فشردن كليد O گزينه ويرايش نسبي را فعال كنيد. سپس به ترتيب با فشردن GوS و ياR مي‌توانيد با استفاده از ماوس به ترتيب حركت، مقياس و يا چرخش جسم را شبيه‌سازي كنيد. مشاهده خواهيدكرد كه تمام اجسام به صورت نسبي ويرايش خواهندشد. با استفاده از اشاره‌گر ماوس مي‌توانيد اندازه ناحيه را كنترل كنيد. مي‌توانيد يك لايه ايجاد كنيد و اجسامي كه به آن نياز نداريد را درون آن لايه قرار دهيد و سپس اين لايه را غير فعال كنيد.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.